Thursday, April 21, 2011

21 april..2 tahun kesayuan dalam hatiku..~~

abah.. kenapa abah pergi terlalu cepat. tinggalkan kami.. dah 2 tahun abah pergi jauh tak kembali.. kami rindu abah.. rindu yang teramat sangat... masa abah menghembuskan nafas terakhir.. x sempt aku melihat degupan jantungnya.. tapi kenapa abah... soalan yang tak patutnya aku tanya... kerana mempersoalkan.. kejadian dan kerja ALLAH...
hari- hari yang kami semua lalui tak sama seperti ketika abah masih ada..
hari raya.. tak seperti ketika abah masih ada... gelak tawa abah sentiasa di ingatan... kesusahan yg abah dah alami...tu sume jadi ingatan kami...
segalanya tak sama!!!!!keluarga kita dah tak sama macam dulu..
kalau abah ada sekarang,tentu seronok. tentu abah dapat tgk aku kecapi segulung ijazah,tanda usaha abah dan mak membesarkan kami anak-anak... tapi sekarang....
kalau abah ada tentu abah tau apa nak buat, apa nak cakap..
rindukan suara untuk berimamkan abah...
masih segar dlm ingatan ...ketika abah selalu kejutkan kami adik beradik dari tido... dengan suaranya yg lantang luarannya tp dalamannya suci..
rindu masa kami selalu pergi bercuti berkelah satu family..rindu dgn segala kenangan kami dan abah..
walaupun aku tau dalam hati abah ada kesempitan hidup disebabkan untuk membesarkan kami adik beradik,tp abah didik kami dengan baik sampai kami berjaya..aku sayangkan abah..
sedih tapi itulah hakikatnya... yang aku redha dan terima kehendak illahi.....

No comments: