Sunday, June 19, 2011

~To This "MuMmY"~


Manusia lahir dengan bermacam-macam kemahuan dan kehendak, keinginan ini mendorong manusia mencari apa sahaja yang mampu memuaskan semua kemahuan dan kehendak ini, ini yang dipanggil ‘nafsu’. Kehendak menjadi kaya, menjadi terbaik, memiliki segala-galanya.Hari ni fi da dapat tengok cara hidup dunia 'mummy kaya'..
To this "mummy', kalau anda sekaya mana sekalipun,bukan tu yang nk dipandang..ade sye kisah ke anda kaya ke jutawan ke??kalau setakat kaya pada harta tetapi tidak pada gaya dan budi bahasa,mcamana akhlak tu nak jadi lagi kaya?...
Bukankekayaan yang mengukur keegoan anda "mummy",ego tu tak adakn ke mana pun..bukan wang yg diharapkan manusia,tapi kesopanan tu kena jaga walaupun anda kaya "mummy"..
hiudp bergaya,tapi "Apa Pon Tak Boleh"..
to this "Mummy",keegoan tu takkan kekal lama..jangan anggap orang bawahan it adalah hamba abdi anda..Makian dan hamburan kata "Mummy" tu menampakkan anda bukanlah seorang yang kaya dengan susun kata dan budi bahasa..Memang patut la "Papa" cari "Mama".. To this "Mummy",peringatan untuk anda,umrah dah pergi tetapi keadaan masih macam itu..teguran dari "Hamba Abdimu" ini sekadar peringatan bukan untuk anda saja, tetapi untuk semua yang membaca..
kaya di dunia tak berguna jikalau kaya di akhiratnya tiada..

p/s: Hidup bersederhana mengajar kita untuk menggunakan sepenuhnya apa yang kita miliki dan tidak membazir untuk sesuatu yang kita tidak perlukan.

Wallahua'lam..

No comments: