Thursday, October 28, 2010

Bidadari 3B


kata sahabat sye,lelaki adalah 'Big Baby Boy'(3B) yg masih perlukan belaian yg kadang2 melebihi kanak2 kecil kita.mereka kdg2 mmberontak dlm diam...tp ni bkn psl 3B yg nk dickpkan..psl istri..Isteri x blh mncorakkan suami menurut acuannya. Ada isteri berkata"sy nk sgt suami sy berubah!". bila gagal,kita kecewa & mkn hati.Cukuplah dgn ingt mengingati dan saling berpesan.selama mana?hmm selagi hayat dikandung badan.Sayangi berpada2.Berdoalah pd Allah supaya suami terbuka hati untuk menjaga solat dan jika bersama kita,bentangkan sejadah & ajk sama2 utk berjemaah.Selagi blum dia meningalkan kita, tetaplah usaha untuk merebut hatinya dengan kebaikan sikap kita. 'Abaikan seketika' tentang kehadiran 'Wanita'lain dalam hidup suami.Usahlah menimbulkan sesuatu yg blh menjadi punca pertengkaran.
Lakukanlah solat hajat setiap hari, solat istiqarah & solat Taubat.
Bacalah surah Toha ayat 1-5 dan Al-Furqan ayat 74. Bacalah Yassin dan juga sentiasalah berdoa. Sedekahkan Al-Fatihah utuk suami supaya lembut hatinya kembali kpd kita..

p/s: Ingatlah,kehidupan ini tidak akan berakhir selama-lamanya.Apa juga takdir,hadapilah dgn senyuman..Disebalik rintik hujan, ada pelangi yg akan muncul..

No comments: