Wednesday, February 24, 2010

LeMahNya ManUsIa??

malam ni, malam yg agak membosankan bg aku..dh x tawu nk wat kije apa..padahal kije pnya la bertimbun..huhu..
tetiba ja aku sengaja selak diari sufi aku..hmm sume kandungan diari nih mcm dh terpatri n sma cam hidup aku lak..frst skali aku jmpa sufi nih, aku truss x nk lepass..
ntah sbb apa,aku pn x tau.tp sikap aku ni,skali dh dpt, pyh nk lepas..(hah, dh mula bebel dh soya..)
k2, ni diari sufi aku:
" 3 perkara sudah dijanjikan Allah yg tertulis di Lohmahfuz ats kesemua umat manusia adalah rezeki, jodoh dan ajal. Perjanjian ini akan terlaksana tnpa sedetik pun lwt apabila tiba masa.Tiadalah daya kita mempersoalkan apa yg diatur olehNya yg Maha berkuasa ke ats setiap sesuatu. Kita didatangkan sbg selemah-lemah kejadian dengan seberat2 tanggungan..
"...Dan diciptakanNya manusia itu dalam keadaan lemah."
(surah an-Nisaa :28)


tgk tu, manusia ni lemah sebenarnya..se samseng2 mana manusia pn,dia ttp lemah..
so jgn takutla kat memana manusia..sume manusia same je..ada jgk cacat cela nya..
jgnlah memilih sbb manusia dilahirkan sumenye drp tanah jgk..

p/s: aku rasa syg sgt dgn Sufi..'dia' memahami aku..huhu bygkn, sebuah bku pn leh phm aku..kira dsyt la tu kn??manusia pn pyh nk phm prangai manusia tu sniri..wallahua'lam..

No comments: